Zarówno pasażerowie, jak i przewóz towarów na trasie kolejowej między Mazowszem a województwem warmińsko-mazurskim mogą liczyć na niebawem planowane ulepszenia. Do tej pory podpisaliśmy umowę dotyczącą opracowania dokumentacji fazy przedprojektowej dla linii kolejowej numer 35, która biegnie od Ostrołęki do Szczytna. Zadanie to ma wartość przekraczającą 2,5 miliona złotych netto i jest finansowane ze środków budżetowych Polskich Linii Kolejowych SA.
Przedmiotem przeprowadzanych analiz będzie linia kolejowa numer 35 na dwóch odcinkach: Chorzele – Szczytno oraz Ostrołęka – Grabowo. Łączna długość tych fragmentów torów wynosi około 40 kilometrów.
Jako część tego zadania wykonawca ma obowiązek przygotować analizy różnych wariantów inwestycyjnych, ale też zrozumieć koszty i korzyści każdego z nich. Na podstawie tych informacji zostanie wyselekcjonowany najbardziej korzystny sposób realizacji inwestycji. Następnie będziemy dążyć do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego projektu.
Analizowane będą m.in. możliwości poprawy połączenia linii kolejowej nr 35 z linią nr 747 prowadzącą do przystanku Szymany Lotnisko, linią nr 225 na obszarze stacji Wielbark, linią nr 219 w rejonie stacji Szczytno oraz linią nr 29 między Tłuszczem a Ostrołęką.